9. Bestuur en ondersteuning

Wat hebben we bereikt?

Wat hebben we bereikt?

Doel 1. Werken vanuit de bedoeling vanuit de samenleving.
We betrokken inwoners steeds vaker met behulp van participatietrajecten bij de ontwikkeling van verschillende plannen. We verbeterden de (digitale) dienstverlening. Dat uitte zich in een hogere score voor klantwaardige dienstverlening. We boden digitale producten aan en maakten de website toegankelijker voor mensen met een visuele handicap.

Doel 2. Een transparant, professioneel en betrouwbaar bestuur en doel 3. Een betrouwbare en sterke partner in de regio.
In regionale overleggen wisten we elkaar ambtelijk en bestuurlijk steeds beter te vinden. We zetten in op het stroomlijnen van processen zodat besluiten sneller en efficiënter genomen kunnen worden. De evaluatie van de Groene Metropoolregio gaf aanbevelingen die hieraan bijdroegen. Als gevolg van nauwe samenwerking tussen gemeenten, The Economic Board, de Provincie, kennisinstellingen en het bedrijfsleven, ontving onze regio voor het voorstel Gezonde Groene Groei een bijdrage voor de Regio Deal. Rijk en regio zetten met deze Regio Deal in op gezonde groene groei door oplossingen voor opgaven in de zorg, woningbouw, economie en arbeidsmarkt.

Indicator

Meetbaar resultaat 2023

Verwacht resultaat

Behaald resultaat

Klantwaardering
dienstverlening

  • Totaal
  • Digitaal*
  • Balie
  • Telefonie

Gemiddeld rapportcijfer
Totaalwaardering voor alle
drie de kanalen

7,6
7,6
8,0
7,0

8,2
8,3
8,7
7,2

Gemiddelde wachttijd aan de balie

Percentage balieklanten geholpen binnen de servicenorm van max. 10 min.

93%

92%

Afhandeling meldingen openbare ruimte (MOR)**

  • Groen / openbare verlichting / straatmeubilair
  • Afval / wegen / verkeer
  • Acute problemen welke een bedreiging zijn voor de openbare veiligheid

Percentage dat melder is geïnformeerd binnen de servicenorm van 5 werkdagen
Idem

Afhandeling melding binnen 24 uur

93%

86%

100%

73,36

65,42

100%

* In 2023 startten we met het meten van de klantbeleving van de webformulieren. Doel hiervan is het inzichtelijk maken van de klanttevredenheid van de meest gebruikte formulieren op de website.
** Meldingen komen niet altijd rechtstreeks binnen bij het juiste team. Dat heeft invloed op de afhandelingstermijn. Bovendien betreffen de meldingen ook vaak verzoeken om aanpassing van het beleid.

Deze pagina is gebouwd op 07/04/2024 14:32:58 met de export van 07/04/2024 14:00:42